Căutați ceva anume?

miercuri, 23 noiembrie 2011

Oare forţa Lorentz este un număr complex?


Obsedat de această forţă Lorentz pe care am început s-o reaprofundez, aş vrea să mai scot în evidenţă una dintre frământările care nu-mi dau pace în legătură cu ea. Priviţi-o încă o dată!
.
Ştim că produsul vectorial, care apare aici ca fiind al doilea termen, implică funcţia trigonometrică  în care  este unghiul pe care îl face viteza cu câmpul magnetic. Totodată, acest produs vectorial implică o perpendicularitate a forţei pe viteză. Apoi mai ştim că în situaţii obişnuite, naturale, câmpul electric este perpendicular pe câmpul magnetic.
Cu aceste observaţii în minte, haideţi acum să ne reamintim câte ceva despre numerele complexe. Ştim despre numerele complexe că pot fi scrise sub o formă trigonometrică, în care cel de-al doilea termen conţine funcţia trigonometrică , iar primul termen conţine funcţia trigonometrică . De asemenea, ştim că numerele complexe pot fi reprezentate într-un plan, reprezentare în care apar două componente reciproc perpendiculare.
Bun. Atunci am putea găsi vreo analogie între cele două elemente ale studiului? Am putea face cumva o oarecare ordine printre aceste observaţii? Am putea găsi cumva în primul termen al forţei Lorentz o funcţie trigonometrică , în aşa fel încât această forţă Lorentz să fie asimilată unui număr complex? Hmmm...
Ah, ce eliberat mă simt acum că v-am transmis şi vouă această frământare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile vor fi moderate în măsura timpului meu disponibil, după care vor apărea pe blog. Voi încerca să public doar comentariile consistente sau interesante sau adevărate sau corecte sau la obiect. Voi căuta să le elimin pe cele din care nu avem nimic de învățat sau pe cele care afectează negativ mintea cititorului sau reclamele fără legătură cu blogul. De asemenea, voi face tot posibilul să răspund la comentariile care cer un răspuns. Vă mulţumesc pentru efortul vostru de a scrie în lumina acestor consideraţii!

Postări populare

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate