Căutați ceva anume?

luni, 1 martie 2010

Pe forumuri în săptămâna 22.02.2010-28.02.2010

Pe forumuri în săptămâna 22.02.2010-28.02.2010


Pe topicul „Respect sau nu fata de colegii din forum”:


Frumoasă discuţie, mai ales pentru echilibrul pe care şi l-a păstrat până acum datorită unor oameni importanţi de pe acest forum!


Este greu, domnilor, este greu să ne opunem valului care vine, noii generaţii. Întotdeauna noua generaţie aduce cu ea ceva nou, ceva greu de asimilat de cei mai în vârstă.


Limbajul de pe messenger tinde către prescurtări datorită încercării de eficientizare, de câştigare a timpului. Pe messenger e posibil un asemenea limbaj primitiv pentru că acolo există un context aparte, unul simplu, unul în care nu se foloseşte o diversitate prea mare de cuvinte.


În general, un limbaj adaptat contextului este uşor acceptat de comunitatea respectivă ce se află în acel context, iar limbajele din contexte diferite pot deveni incompatibile, ducând chiar la confuzii. Într-un context universal trebuie folosit un limbaj avansat şi redundant, chiar în detrimentul eficienţei.


Prin urmare, important mi se pare să fie bine definit contextul în care se discută. Şi cum aici este un context oarecum mai tehnic şi oarecum mai îndepărtat de obiectivele derizorii de pe messenger, mi se pare bună sugestia de a fi cât mai expliciţi în prezentarea platformei hardware a celui care ridică o problemă aici, prezentarea erorilor apărute.


Cât priveşte respectul faţă de colegii de pe forum, consider că acesta este indispensabil şi poate fi manifestat mai ales prin aportul nostru strict la obiect, fără prea multe pretenţii din partea noastră, precum diacritice sau cuvinte fără nicio greşeală.




Pe topicul „Cine suntem”:


Sunt Abel, impiegat de mişcare, am 44 de ani, însurat, patru copii, licenţiat în matematică, îmi plac ştiinţele exacte şi piscălesc printre fundamentele Fizicii. Am început cu CIP 03, am continuat cu Cobra, 386, 486, etc, iar în prezent folosesc un laptop Toshiba Satellite L300 cu 4GB RAM. Prin 2004 am fost chemat la cineva acasă pentru a instala imprimanta pe un OpenSUSE 9.2 instalat cu KDE, dar n-am reuşit, însă cu acea ocazie am constatat că Linuxul nu este ceva ce n-aş putea înţelege şi de atunci am avut mereu câte o partiţie cu OpenSUSE. Încercasem pe-atunci şi Ubuntu, dar n-am reuşit să-l instalez pe platforma din acel moment. Din 2008, însă, am reuşit să redescopăr un Ubuntu mult mai atrăgător şi mai bine lucrat, iar în prezent sunt liber, neavând decât un Windows 7 în VirtualBox pentru orice eventualitate. Sunt fericitul posesor al unei soţii care a înţeles Ubuntu şi care îl foloseşte fără probleme de mai bine de un an. Promovez Ubuntu cu orice ocazie pentru că nu pot promova decât lucrurile în care cred cu adevărat. Mare parte a convingerilor mele despre Ubuntu au fost dobândite pe acest forum pe care îl consider o bijuterie scumpă a comunităţii româneşti.



Pe topicul „matrice”:


Din câte îmi amintesc, pentru ca o matrice să fie inversabilă trebuie ca determinantul ei să fie nenul. Dar condiţia [LATEX]$ trA=trA^2=0$[/LATEX] este echivalentă cu anularea determinantului. Deci nu poate exista o asemenea matrice. Aşa să fie, oare?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile vor fi moderate în măsura timpului meu disponibil, după care vor apărea pe blog. Voi încerca să public doar comentariile consistente sau interesante sau adevărate sau corecte sau la obiect. Voi căuta să le elimin pe cele din care nu avem nimic de învățat sau pe cele care afectează negativ mintea cititorului sau reclamele fără legătură cu blogul. De asemenea, voi face tot posibilul să răspund la comentariile care cer un răspuns. Vă mulţumesc pentru efortul vostru de a scrie în lumina acestor consideraţii!

Postări populare

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate