Căutați ceva anume?

duminică, 14 noiembrie 2021

Intensitatea elicei, tensiunea elicei. Jet constant, jet variabil

Mă gândesc că intensitatea curentului electric ar fi, de fapt, proporțională cu numărul de spire pe unitatea de lungime al elicei pe care se deplasează electronii prin firul de curent. Mă gândesc chiar că electronii ar fi doar corpuri obișnuite (neutre electric) foarte mici care se deplasează pe elice circulare prin firul de curent.

Mă mai gândesc că unei elice circulare îi putem asocia noțiunea de „intensitate” ca fiind proporțională cu numărul de spire pe unitatea de lungime. Mă gândesc atunci că unei elice îi putem asocia și noțiunea de „tensiune”.

Am putea vorbi atunci despre „elice constante” ca fiind elicele cu un număr de spire constant pe unitatea de lungime și am putea vorbi despre „elice variabile” ca fiind elicele al căror număr de spire pe unitatea de lungime este variabil. Elicea constantă ar putea fi asociată atunci cu un curent electric continuu, iar elicea variabilă ar putea fi asociată unui curent electric alternativ.

Mă gândesc, de asemenea, că dacă curentul electric alternativ este oarecum mai eficient decât curentul continuu, atunci poate un jet variabil al rachetelor ar putea aduce mai multă eficiență în propulsarea lor.

Până unde merge această analogie? Ce sunt bobinele, ce sunt condensatorii, în lumea elicelor?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile vor fi moderate în măsura timpului meu disponibil, după care vor apărea pe blog. Voi încerca să public doar comentariile consistente sau interesante sau adevărate sau corecte sau la obiect. Voi căuta să le elimin pe cele din care nu avem nimic de învățat sau pe cele care afectează negativ mintea cititorului sau reclamele fără legătură cu blogul. De asemenea, voi face tot posibilul să răspund la comentariile care cer un răspuns. Vă mulţumesc pentru efortul vostru de a scrie în lumina acestor consideraţii!

Postări populare

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate