Căutați ceva anume?

luni, 14 februarie 2011

Forma trigonometrică a formulelor lui Frenet

Chinuindu-mă să derivez de mai multe ori formulele lui Frenet, am avut ideea să schimb notaţiile şi consider că rezultatele la care am ajuns merită să vă fie supuse atenţiei.

 

Dacă notăm 

  

şi 

  

atunci avem relaţiile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cu aceste notaţii, formulele lui Frenet devin

 

 

 

  

Mai avem relaţia 

  

deci

 

 

pe care o putem scrie ca

 

 

 

respectiv, 

  

pe care o putem scrie ca 

  

Nu vi se pare că aceste două ecuaţii, adică 

 

 

şi 

 

 seamănă cu două dintre ecuaţiile lui Maxwell?

 

Acesta este un alt material reprodus din ceea ce am scris eu pe forumul de astronomie.  


2 comentarii:

  1. La o prima vedere nu. Unde anume vezi vreo asemanare?

    RăspundețiȘtergere
  2. Am corectat un semn (doar aici, nu şi pe forumul de astronomie) şi cer scuze pentru greşeală... Într-adevăr, nu există o identitate perfectă între derivatele parametrilor cinematici şi derivatele parametrilor electromagnetici, dar în viziunea mea există o analogie, chiar dacă destul de îndepărtată, cel puţin în aceea că derivata primei entităţi este un termen, iar derivata celei de-a doua este o sumă de doi termeni care conţine termenul din ecuaţia precedentă. Ştiu că nu este suficient, ştiu că mai este de lucru, dar scot şi aici în evidenţă convingerea mea că există o legătură profundă între parametrii mecanici ai mişcării şi parametrii electromagnetici produşi de aceştia în decursul mişcării.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile vor fi moderate în măsura timpului meu disponibil, după care vor apărea pe blog. Voi încerca să public doar comentariile consistente sau interesante sau adevărate sau corecte sau la obiect. Voi căuta să le elimin pe cele din care nu avem nimic de învățat sau pe cele care afectează negativ mintea cititorului sau reclamele fără legătură cu blogul. De asemenea, voi face tot posibilul să răspund la comentariile care cer un răspuns. Vă mulţumesc pentru efortul vostru de a scrie în lumina acestor consideraţii!

Postări populare

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate