Căutați ceva anume?

luni, 14 februarie 2011

Forma trigonometrică a formulelor lui Frenet

Chinuindu-mă să derivez de mai multe ori formulele lui Frenet, am avut ideea să schimb notaţiile şi consider că rezultatele la care am ajuns merită să vă fie supuse atenţiei.

 

Dacă notăm 

  

şi 

  

atunci avem relaţiile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cu aceste notaţii, formulele lui Frenet devin

 

 

 

  

Mai avem relaţia 

  

deci

 

 

pe care o putem scrie ca

 

 

 

respectiv, 

  

pe care o putem scrie ca 

  

Nu vi se pare că aceste două ecuaţii, adică 

 

 

şi 

 

 seamănă cu două dintre ecuaţiile lui Maxwell?

 

Acesta este un alt material reprodus din ceea ce am scris eu pe forumul de astronomie.  


Postări populare

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate