Căutați ceva anume?

sâmbătă, 23 aprilie 2011

În sfârşit, folosesc din nou tastatura Popak


De câteva zile, cu ajutorul autorului care a inventat noul aranjament, am reuşit să instalez şi pe Ubuntu 10.04 tastatura Popak, o tastatură de mare viitor, foarte bine optimizată, pentru cei care vor să scrie mult şi repede în limba română. Domnul Nicolae Popa a făcut o analiză statistică a frecvenţei cu care utilizăm caracterele în limba română şi a reuşit să descopere un aranjament al tastelor ce permite degetelor să aibă o succesiune mult mai eficientă decât în cazul tastaturii QWERTY. Instalarea tastaturii nu este dificilă şi poate fi realizată atât în Windows, cât şi în Linux.

2 comentarii:

  1. o folosesc şi eu de vreo 2 săptămâni....câte cuvinte pe minut ai ajuns să scrii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că o încerci! Cu cât vom fi mai mulţi, cu atât se va impune mai repede şi vom beneficia de efectele popularizării ei. Păi, n-am contorizat cam cum scriu, dar cred că am o viteză de vreo 30% din cea pe qwerty. Oricum, o am mereu la îndemână şi mă străduiesc s-o învăţ, comutând pe ea ori de câte ori nu sunt grăbit.

      Ștergere

Comentariile vor fi moderate în măsura timpului meu disponibil, după care vor apărea pe blog. Voi încerca să public doar comentariile consistente sau interesante sau adevărate sau corecte sau la obiect. Voi căuta să le elimin pe cele din care nu avem nimic de învățat sau pe cele care afectează negativ mintea cititorului sau reclamele fără legătură cu blogul. De asemenea, voi face tot posibilul să răspund la comentariile care cer un răspuns. Vă mulţumesc pentru efortul vostru de a scrie în lumina acestor consideraţii!

Postări populare

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate