Căutați ceva anume?

luni, 19 octombrie 2009

Pe forumuri în săptămâna 12.10.2009-18.10.2009

Pe forumuri în săptămâna 12.10.2009-18.10.2009

Pe topicul „De ce sunt coplanare inelele lui Saturn?”:


Poate că aprofundarea problemelor legate de precesia inelelor lui Saturn va scoate mai bine în evidenţă problemele explicaţiei actuale date precesiei acestora.

Tibi spune că precesia inelelor apropiate de Saturn se datorează precesiei lui Saturn însuşi ca şi cum acestea ar fi trase efectiv de ecuatorul planetei prin forţe gravitaţionale.

Să vedem ce se întâmplă în cazul scumpului inel Phoebe, care, de data aceasta, spre marea mea bucurie, nu se mai află în planul ecuatorului. Evident, [b]şi inelul Phoebe precesează[/b], căci o poziţie fixă a acestuia în spaţiu ar fi imposibilă.

-De ce precesează inelul Phoebe? Tibi spune că dacă inelul Phoebe ar precesa, atunci această precesie s-ar datora Soarelui. Ok, hai să fie! Înseamnă că, în cazul acesta, putem refolosi, în sfârşit, [url=http://www.princeton.edu/~ttesilea/precesie.pdf]formula precesiei dată de Tibi[/url]:

[tex]\large{\dot\psi\approx -\frac{3 GM_s}{2 R^3}\frac{\varepsilon}{1+\varepsilon}\frac{\cos\theta}{\omega}}.[/tex]

Offf, ce bine! În sfârşit, pot readuce în discuţie corectitudinea acestei formule, pentru că s-a găsit, în sfârşit, un obiect mai ciudat în sistemul solar!

Bun, deci această formulă ne spune că precesia unui corp produsă de gravitaţia Soarelui are semn opus rotaţiei corpului. Cum rotaţia inelului Phoebe este opusă rotaţiei lui Saturn, rezultă că şi precesia inelului Phoebe este opusă precesiei lui Saturn.

Sunteţi de acord până aici? Am raţionat bine? [b]Este precesia inelului Phoebe opusă ca semn precesiei lui Saturn?[/b]



Pe topicul „De ce sunt coplanare inelele lui Saturn?”:

[quote="Blakut"]Concluzia asta trebuie trasa din observatii. E ca si cand ai spune, cum spuenau si altii, e evident ca un corp mai greu cade mai repede. Fara sa faci experimentul.[/quote]Blakut, eşti student la Fizică! Ia mai gândeşte-te de ce este (ar trebui să fie pentru un student la Fizică) evident că şi inelul Phoebe precesează!



Pe topicul „De ce sunt coplanare inelele lui Saturn?”:

Aha, deci tu ai nevoie de observaţii şi atunci când lucrurile sunt evidente. Pentru tine, e evident că Soarele va răsări şi mâine, dar totuşi „[i]concluzia asta trebuie trasă din observaţii[/i]” :D . Aha, te înţeleg. Ei bine, o să-ţi treacă, atunci când vei în înţelege cu adevărat rolul teoriei în cunoaşterea lumii.



Pe topicul „am uitat parola”:

Sunt pe-aici, sunt şi pe-aici, doar că nu vreau să dau răspunsuri negândite şi aştept să vină vremea să am timp pentru a răspunde la topicele mai importante de pe forum precum cel cu cercetarea teoretică :) .




Pe topicul „Cum se pun imagini în mesaje?”:

Exemplu de postare de imagini:

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/DNA_Double_Helix.png[/img]

[img]http://img381.imageshack.us/img381/487/avatarelasoripi.png[/img]

Folosind butonul „Imagine” va trebui să cunoşti adresa web a unei imagini cu extensia png şi să copiezi acea adresă în caseta care se deschide.


Folosind butonul „Găzduieşte o imagine” vei găzdui o imagine din calculatorul tău pe ImageShack, după care ţi se va pune la dispoziţie adresa web a acelei imagini.



Pe topicul „Există cercetare teoretică”:

Ai cerut să-ţi demonstrez că există cercetare teoretică. Am să-ţi prezint o [url=http://www.google.com/search?source=ig&hl=ro&rlz=&=&q=%22cercetare+teoretica%22&btnG=C%C4%83utare+Google&meta=lr%3D]căutare pe Google pentru "cercetare teoretica"[/url]. Eu consider că apariţia unui număr de 7340 de rezultate demonstrează că există cercetare teoretică.



Pe topicul „Există cercetare teoretică?”:

Credeam că vei putea înţelege că acea căutare [url=http://www.google.com/search?source=ig&hl=ro&rlz=&=&q=%22theoretical+research%22&btnG=C%C4%83utare+Google&meta=lr%3D&aq=f&oq=]se putea face şi în engleză[/url], caz în care obţineai peste 300.000 de rezultate.


Spune-mi, de exemplu, ce greşesc cei de la Princeton când vorbesc despre „[url=http://www.princeton.edu/~chm333/2002/spring/Fusion/tour2/theory2.htm]Theoretical research[/url]”.




Pe topicul „Există cercetare teoretică?”:

Există informaţii în care am încredere fără să mă apuc să raţionez de fiecare dată. Dacă n-aş avea încredere în nimic, aş înnebuni. Am încredere, de exemplu, în faptul că viteza luminii în vid are sub 300.000 km/s şi nu mă apuc să fac eu de unul singur experimentul care să mă convingă de acest lucru. Am încredere şi în faptul că majoritatea oamenilor înţeleg prin cuvântul „măr” ceea ce înţeleg şi eu, fără să mă apuc de fiecare dată să-l întreb pe interlocutor dacă ştie cu precizie extraordinară ceea ce este un măr. Am încredere că majoritatea oamenilor înţeleg prin „cercetare teoretică” acelaşi lucru pe care îl înţeleg şi eu, fără să-mi pierd vremea intrând în amănunte obscure pentru a căuta diverse interpretări personale pentru cercetarea teoretică.


Vreau ca, prin acest topic, să se înţeleagă că, în ciuda faptului că tu sugerezi că ceea ce facem noi aici este oarecum lipsit de finalitate ştiinţifică, forumul nostru nu este zadarnic şi că se poate face o cercetare temeinică numai prin mijloacele teoretice pe care le avem aici la dispoziţie, fără să fim nevoiţi să apelăm de fiecare dată numai şi numai la experiment. Vreau să se înţeleagă că [b]există cercetare teoretică[/b] şi că poate tu vrei să spui cu totul altceva, iar eu n-am reuşit încă să înţeleg ce vrei să spui.



Pe topicul „Există cercetare teoretică?”:

Ca orice altă noţiune, cercetarea poate fi clasificată după mai multe criterii şi nu înseamnă că dacă ai clasificat-o după un criteriu, nu o poţi clasifica şi după alt criteriu. Nu înseamnă că dacă există cercetare ştiinţifică şi neştiinţifică, n-ar exista şi cercetare teoretică şi neteoretică. Chiar în cadrul cercetării ştiinţifice pot exista ca subramuri cercetarea teoretică şi experimentală, respectiv, chiar în cadrul cercetării experimentale pot exista ca subramuri cercetarea ştiinţifică şi cea neştiinţifică.


Un copil poate să cerceteze (experimental şi neştiinţific) cum se menţin vaporaşele de hârtie la suprafaţa apei, iar un teoretician foarte profund poate cerceta (teoretic şi ştiinţific) care sunt consecinţele logice ale unei teoreme.


Cercetare şi studiu este totuna, iar [url=http://dexonline.ro/search.php?cuv=cercetare]în DEX[/url] vei găsi mereu alăturate cele două:

-„[i]CERCETÁRE s. 1. v. analiză. 2. examinare, privire. (La o ~ mai adâncă.) 3. (concr.) [u]studiu[/u]. (A publicat o ~ temeinică.) 4. v. examinare. 5. consultare. (~ a unui catalog.) 6. v. verificare. 7. v. anchetă. [/i]”.



Pe topicul „Nu am inteles bine clasa a 9-a”:


Se pare că ai de rezolvat inecuaţii de gradul doi.


În general, o inecuaţie de gradul doi arată cam aşa


ax^2+bx+c(semn)0,


unde (semn) poate fi „mai mare”, „mai mare sau egal”, „mai mic”, „mai mic sau egal”, iar a trebuie să fie nenul. În această ecuaţie se cer valorile lui x (intervalul în care x trebuie să ia valori) astfel încât dacă faci calculele cu x în expresia ax^2+bx+c obţii un număr care este (semn)0.


Rădăcinile acestei ecuaţii se calculează cu delta. După ce ai calculat rădăcinile trebuie să aplici următoarea regulă de aur:

[b]Între rădăcini, expresia ax^2+bx+c are semn contrar lui a.[/b]

Cu acestea spuse, poţi rezolva orice inecuaţie de gradul doi.


De exemplu, inecuaţia x^2-3x+2<0 are ca rădăcini x1=1 şi x2=2, iar (semn) este „mai mic”. Cum între rădăcini expresia x^2-3x+2 are semn contrar lui a şi cum a este pozitiv, rezultă că între rădăcini expresia x^2-3x+2 va fi negativă, deci mai mică decât zero. Dar nouă chiar aşa ne trebuie să fie, mai mică decât zero. Înseamnă că soluţia inecuaţiei noastre va fi intervalul (deschis, pentru că (semn) nu este şi egal, ci doar mai mic) dintre rădăcini, adică S=(1; 2).

Postări populare

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate