Căutați ceva anume?

luni, 26 octombrie 2009

Folosiţi hărţi mentale!

Folosiţi hărţi mentale!

Recent am redescoperit cu mai multă comprehensiune valoarea hărţilor mentale şi vreau să vă amintesc şi vouă despre ele în ipoteza că le veţi considera utile şi le veţi utiliza mai frecvent în viitor.

O hartă mentală este o suprafaţă pe care puteţi scrie o idee centrală de la care puteţi face diverse ramificaţii în ce mod doriţi. Puteţi deplasa elementele cum doriţi, le puteţi colora în diverse culori, puteţi mări sau micşora suprafaţa de lucru încât să vă puteţi concentra mai mult doar la un singur element cu subelementele sale, puteţi încaseta cu elipse sau dreptunghiuri anumite elemente, le puteţi asocia diverse fanioane reprezentative, puteţi salva harta ca o imagine sau ca foaie de calcul, etc.

Începeţi cu ceva simplu, ca să vă familiarizaţi uşor cu o asemenea activitate, iar pe parcurs veţi deveni din ce în ce mai eficienţi şi chiar veţi gândi mai ordonat. Dealtfel, tocmai cu această speranţă am căutat şi eu softuri care să mă ajute să scap puţin de dezorganizarea ce mă domină.

Folosind Ubuntu Linux, am instalat programul VYM (View Your Mind) şi m-am jucat puţin ca să văd ce pot face. Iată un exemplu în care am început să organizez ceva din Fizică, fără pretenţia de a fi terminat sau reuşit, evident.

O hartă mentală incipientă

















Vă doresc mult succes în utilizarea hărţilor mentale!



2 comentarii:

  1. Salut Abel,intra aici si vei vedea imposibilul.Open Your Mind!

    http://www.thefundamentaluniverse.ro/page14.html

    Pana la sfarsitul anului voi patenta o parte a teoriei din spatele Geometrodinamicii Elicoidale.
    Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Deşi n-am înţeles mare lucru din pagina spre care ne trimiţi, mă bucur că vrei să concretizezi idei „elicoidale”. Îţi doresc mult succes pe mai departe şi să auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile vor fi moderate în măsura timpului meu disponibil, după care vor apărea pe blog. Voi încerca să public doar comentariile consistente sau interesante sau adevărate sau corecte sau la obiect. Voi căuta să le elimin pe cele din care nu avem nimic de învățat sau pe cele care afectează negativ mintea cititorului sau reclamele fără legătură cu blogul. De asemenea, voi face tot posibilul să răspund la comentariile care cer un răspuns. Vă mulţumesc pentru efortul vostru de a scrie în lumina acestor consideraţii!

Postări populare

Arhivă blog

Etichete

Persoane interesate